Współczesna wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnie samochodów dotychczas znajdowały się w rejonie portów lotniczych i były kierowane do osób, które nie mieszkając w danym kraju zmuszone są odbyć podróż w inne miejsca.  W dobie „Uberyzacji” życia nadszedł zmierzch tych czasów i wypożyczalnia samochodów może zniknąć z naszego otoczenia. Czy jednak tak wszechobecna usługa, nie ma szans na rynku płatnych, ale tanich przewozów?

Czy w kolejnych latach jest szansa na otwieranie, kolejnych wypożyczalni samochodów? Przecież ta branża nie może przeżywać rozkwitu. Oprócz tego, że istnieją przedsiębiorstwa takie jak Uber, na rynkach lokalnych rozwijają się prywatni usługodawcy wypożyczania samochodów. Każdy, kto posiada pojazd może go wypożyczyć. 

Cel 

Wypożyczalnia samochodów zawsze była specyficznym rodzajem usług. Samochody w wypożyczalni są nowe, podczas gdy prywatni właściciele, którzy znaleźli niszę, posiadają nawet stare graty, ale w atrakcyjnej cenie. Samochody w wypożyczalni mają wysokie ubezpieczenie, z racji tego że są użytkowane przez zmieniające się osoby. Wypożyczalnia musi zadać sobie wiele trudu, żeby zabezpieczyć swoje interesy przed nieuczciwymi wypożyczającymi. Musi też dotrzeć do najlepszych użytkujących, najlepiej biznesmenów, którzy wypożyczą samochody klasy premium (czyli oczywiście droższe). Celem wypożyczalni samochodów jest w takim razie osiągnięcie jak najwyższych zysków. Wypożyczalnia zadaje sobie trud opracowania jednostek docelowych i zazwyczaj trafia do następujących odbiorców:

Biznes

Po pierwsze wspomniani wyżej biznesmeni, którzy przylatują do danego kraju, w konkretnym celu, nawet na jeden dzień. Stąd wysokie zagęszczenie wypożyczalni i parkingów w portach lotniczych właśnie. Taki Klient jest dla wypożyczalni najlepszym Klientem. Uczciwy, konkretny, szybki, bezproblemowy i co najważniejsze nie oszczędzający na usługach wypożyczalni.

Turystyka

Po drugie osoby lecące na niezorganizowane wyjazdy turystyczne. Przelot samolotem, wynajem hotelu i transport na miejscu organizują oni we własnym zakresie. Pięcioosobowa rodzina jest jednak Klientem, z którego obecnością musimy się pogodzić. Samochód wraca do wypożyczalni w opłakanym stanie, jak i w opłakanym stanie jest oddawany przez nich pokój w hotelu i miejsce w samolocie. Rzadko kiedy taka wycieczka pozwala sobie na dodatkowe wydatki, a o samochodach premium może zapomnieć. 

Transport lokalny

Po trzecie, są osoby, które potrzebują szybkiego przejazdu w obrębie danej miejscowości, w celu przewiezienia się z miejsce na miejsce. Może to być na przykład przeprowadzka z mieszkania do mieszkania, ale z lekkimi rzeczami. Nie jest to często spotykany Klient i z może zniszczyć pojazd nie mniej niż rodzina z dziećmi. 

Auta dostawcze

Po czwarte, często spotykane są wypożyczalnie jedynie samochodów dostawczych. Jest to bardzo interesujący, prosperujący i perspektywiczny rynek usług. Tak jak rozwija się sklep internetowy, rynek przesyłek kurierskich, tak i za tym idzie wypożyczanie samochodów dostawczych jako odpowiedź na rozwój firm przewozowych. Szczególnie w okresie zimowym, kiedy ilość przesyłek (np. prezentów świątecznych) wręcz zalewa magazyny firm kurierskich, przewoźnicy imają się niemal każdego sposobu, by rozmasować trochę ilość przesyłek. Każdy samochód jest w tym okresie ceny. Wystarczy skonkretyzować usługę dla danej branży.

Zagrożenie

W związku ze wspomnianą wyżej „uberyzacją” życia, dotychczas działająca wypożyczalnia samochodów może mieć ograniczone manewry. Do tej pory nie było możliwości korzystać z lokalnego rynku przez przyjezdnych biznesmenów, stąd wypożyczalnia samochodów w okienku na lotnisku, czy popularny na całym świecie Avis to jedyne sposoby na podróżowanie w docelowym miejscu. Do niedawna. Teraz istniejący na całym świecie Uber czy inne tego typu firmy, dostępne są w jednej aplikacji. Nie ma powodu, dla którego biznesmen, ktoś kto potrzebuje przeniesienia kilku rzeczy, czy rodzina z dziećmi, mieliby nie skorzystać.

Nowe cele

W związku z tym, w przyszłości wypożyczalnia samochodów musi szukać nowych dróg, które pozwolą na rozwój. Należy szukać odbiorców, których interesują nasze usługi. I tak, w tej chwili rozwój wypożyczalni samochodów może pójść w kilku kierunkach:

Po pierwsze samochody dostawcze, dla firm kurierskich. Należy dotrzeć bezpośrednio do firm kurierskich, proponując konkretne rozwiązania. Firmy kurierskie nie posiadają samochodów, ale mogą łączyć wypożyczalnię z potencjalnym pracownikiem, który jako pracownik firmy kurierskiej może na preferencyjnych warunkach wypożyczyć na czas pracy w firmie kurierskiej samochód dostawczy. 

Po drugie, zmiana sposobu życia. W tej chwili miasta potrzebują samochodów małych. W trasy potrzebne są samochody z dużym silnikiem. Typowa rodzina, czy nawet singiel, będzie potrzebować więc, co najmniej dwóch różnych aut. Obecnie odchodzi się od dużych samochodów w rodzinie, na rzecz małych aut, którymi jazda po mieście jest komfortowa. Wypożyczalnia powinna zatem rozwinąć się w zakresie wypożyczania samochodów dużych, na wyjazdy i to proponować ludziom.

Rynek wypożyczalni samochodów był, jest i będzie. Nie ma obaw, że zaniknie. Jeśli jednak nie będzie na bieżąco reagował na współczesne potrzeby, może zaspać najlepszy czas na zmiany w branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *