Specjalista SEO

Specjalista SEO

Specjalista SEO – wielu właścicieli projektów treści pozycjonuje je samodzielnie, ale zadanie to można powierzyć specjaliście. Kompetentny specjalista wie, jak sprawić, by strona była atrakcyjna dla wyszukiwarek. Jego umiejętności pomogą Ci szybko zdobyć pozycje w Google. Czasami zajmuje to więcej niż sześć miesięcy. Przy odpowiednim podejściu czas można skrócić. Specjalista szuka dodatkowych punktów wzrostu, posiada wiedzę, jakich narzędzi użyć i kiedy. 

Wsparcie specjalisty SEO przy optymalizacji treści

  • Zintegrowane podejście do problemu. Specjalista SEO jest dobrze zorientowany w wewnętrznej optymalizacji i nie zgubi się na widok interfejsu wymiany linków. Dobry SEO zna się na wszystkich aspektach pozycjonowania.
  • Odpowiedzialność za wynik. Specjalista SEO pracuje na wynik finansowy dla klienta. Wskazane jest zatrudnienie specjalisty już na etapie projektowania struktury strony. Pomoże on stworzyć drzewo sekcji w oparciu o rdzeń semantyczny, podpowie, które zapytania przyniosą  szybszy zwrot w postaci ruchu, a które strony nie dotrą na szczyt bez masy linków.

Dlaczego strona potrzebuje specjalisty SEO, jeśli wszystkie informacje znajdują się w Internecie i literaturze fachowej?

Oceniaj sam – z pomocą specjalisty ds. pozycjonowania stron możesz:

  • Oszczędzać czas i skupić się na własnym biznesie.
  • Przyspieszyć powrót na stronę, szybko pozycjonować ją w popularnych wyszukiwarkach.
  • Znaleźć dodatkowe punkty wzrostu.
  • Kompleksowe podejście do zadania, specjalista pomoże w znalezieniu najlepszych rozwiązań na pozycjonowanie strony.

Często projektanci stron są zbyt pewni siebie lub po prostu chcą zaoszczędzić pieniądze. To błąd, chyba że sami są specjalistami od optymalizacji. Szkoda zmarnowanego czasu. Pamiętaj, że poziom konkurencji jest teraz wysoki, więc gdy uczysz się podstaw optymalizacji, inne firmy są już daleko do przodu.

Oznaki, że Twój projekt potrzebuje specjalisty SEO

Oto kilka z nich:

  • W niszy panuje duża konkurencja.
  • Strona utknęła w pierwszej dziesiątce wyników, ale naprawdę chciałbyś przenieść ją bliżej pierwszych pozycji.
  • Ruch spada z nieznanych przyczyn, ale w rzeczywistości dla specjalisty SEO szybko staną się jasne: nieaktualne treści, czynniki behawioralne lub błędy techniczne. Pomoże on znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Twojej strony internetowej, zaproponuję korzystną opcję współpracy. Nawet przy niewielkim budżecie na rozwój strony praca nad nią jest możliwa.

Jak może pomóc specjalista SEO?

  • Przeanalizuje niszę.
  • Sporządzi rekomendacje dotyczące wymagań technicznych (m.in. eliminacja duplikatów stron, praca z błędem 404, poprawne tagowanie, wybór nagłówków).
  • Zbierze jak najpełniejszy rdzeń semantyczny. Zbuduje kompetentną strukturę strony, uwzględniając jednocześnie potrzeby użytkowników i wyszukiwarek.
Specjalista SEO
Specjalista SEO

Specjalista SEO doradza, co można zmienić w funkcjonalności (np. czasami trzeba zoptymalizować formularze opinii, mapy stron). Skonsultuje się z copywriterami, projektantami. Pomoże to w prawidłowym stworzeniu architektury strony. Przejście do przodu wymaga czasu, jest to długa gra. Wiele zależy od twórców projektu. Aby uzyskać wynik jakościowy, nie wystarczy jedna reklama. Spraw, aby Twój produkt był użyteczny i atrakcyjny. Użytkownik końcowy zwróci na to uwagę. Wszystko, co może zrobić specjalista SEO, to pomóc Ci poprawić wizerunek i świadomość marki w Internecie.

Co zrobić, aby skutecznie wypromować stronę?

Specjalista SEO analizuje konkurencję, zwracając uwagę na strukturę podobnych witryn, ocenia ich użyteczność, przeprowadza pozycjonowanie stron, porządkując kwestie techniczne.

Bardzo ważne:

  • Przeprowadzić kompetentny audyt SEO.
  • Tworzyć poprawne adresy URL stron.
  • Pozbyć się duplikatów.
  • Postarać się maksymalnie zwiększyć prędkość pobierania, aby użytkownik nie musiał czekać zbyt długo.
  • Skonfigurować przekierowania.
  • Skonfigurować stronę 404.
  • Unikać dużego zagnieżdżania stron, stwórz poprawną wygodną strukturę.
  • Tworzyć unikalne metatagi dla każdej strony.
  • Organizować kategorie produktów na stronie, jeśli mówimy o pozycjonowaniu sklepu internetowego.
  • Optymalizować obrazy.

Aby strona była na szczycie wyszukiwarki, specjalista SEO robi co w jego mocy:

  • Kompilowanie i finalizowanie rdzenia semantycznego, grupowanie go tematycznie.
  • Poprawianie trafności.
  • Dostarczanie raportów z wyników, w których wskazuje na co dalej zwracać uwagę, aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
  • Tworzy specyfikacje techniczne dla copywriterów, aby zrozumieli najważniejsze punkty: portret grupy docelowej, intencję użytkownika, cel tekstu.
  • Wybiera wysokiej jakości strony do umieszczania linków.
  • Znajduje czynniki, które mogą zmniejszyć konwersję.
  • Konfiguruję kompleksowe narzędzia analityczne.
  • Tworzę przestrzeń do rozwoju projektu.

Specjalista SEO stale podnosi swoje umiejętności, dzięki czemu można mu zaufać nie tylko ze stroną wizytówkową, ale także z dużym zasobem. W wyniku wspólnej pracy wzrośnie rozpoznawalność Twojej marki w sieci. Już na etapie tworzenia warto zasięgnąć profesjonalnej pomocy specjalisty ds. pozycjonowania. Pomoże to zaoszczędzić budżet. Nie musisz przepisywać tekstów już zamieszczonych na stronie internetowej.